[O1] nadmuch, nagrzewnica, filtr kabiny, gaśnięcie auta, ...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dzidekkraków
    Classic
    • 2013
    • 26

    [O1] nadmuch, nagrzewnica, filtr kabiny, gaśnięcie auta, ...

    Zamieszczone przez krzynol
    RAFAŁKAMILSKI, BN, BP, BS, CA, CB, CC, CH, CJ, CK, CM, CN

    a manetka to taka z tempomatem po prostu
    http://allegro.pl/tempomat-manetka-o...506378333.html
    Dzięki wielkie, a czy BF da radę?
    A i najważniejsze pytanie czy jak zmienię ten moduł to będę mógł cos jeszcze uruchomić na moim wypasionym "Nie" komputerze (spalanie, przejechane kilometry, ile jeszcze na paliwie itp.), czy musiałbym jeszcze cos dokupić np. nowe zegary?
    RAFAŁ
  • mwyslugocki
    Classic
    • 2012
    • 10

    #2
    [O1] nadmuch, nagrzewnica, filtr kabiny, gaśnięcie auta, ...

    Witam mam parę problemów w moją Octavką

    Samochód:

    Skoda Octavia I 1,6 benzyna 75KM 1999r. Przebieg ok. 85tys (rzeczywisty)

    BEZ KLIMATYZACJI

    1. Wentylacja samochodu

    W dniu dzisiejszym trochę popadało i po włączeniu nawiewu czy to zimne czy ciepłe powietrze szyby strasznie parowały. Jeszcze jednym objawem były niewielkie ilości wody "wypadające" z wylotu nadmuchu w nogach u pasażera. Słyszałem również odgłos od strony pasażera jakbym jechał po kałuży wcale po niej nie jadąc.

    Po poczytaniu forum stwierdziłem: filtr do wymiany, nagrzewnicy przepuszcza płyn, zapchany kanały odprowadzające wodę

    Tylko, że zacząłem przymierzać się do dostania do filtra, a tu niespodzianka w miejscu gdzie przez "szparę" widać filtr kabinowy jest pełno wody i tu się pojawia pytanie czy stamtąd odprowadzana jest woda jakimiś kanałami czy w ogóle jej tam nie powinno być i uszczelka przepuszcza (nie jest ona w za dobrym stanie i w niektórych miejscach sylikonopodobna substancja jest podklejona).

    Po tym widoku stwierdziłem, że nagrzewnica jest w porządku a woda wylatująca z wylotu jest spowodowana zanurzonym filtrem w wodzie. Czyli wiadomo już czemu szyby parują. Na dodatek dodam, że wcześniej jak nie padało (nie było tam wody) nie pojawiał się problem parujących szyb.

    Więc moje pytanie brzmi: Co z tą wodą w tym miejscu? W ogóle może się tam znajdować czy wina uszczelek czy wina kanałów odprowadzających wodę. Drugie pytanie w którym miejscu są te "właściwe" kanały odprowadzające, ponieważ z tego co wyczytałem "odgłos kałuży" może świadczyć o ich zapchaniu.

    2. Gaśnięcie samochodu

    Problem polega na tym, na jałowym biegu lub po wciśnięciu sprzęgła (częściej) zdarza się, że obroty falują lub samochód gaśnie. Ogólnie przygoda z tym faktem zaczęła się po zamontowaniu gazu, ale instalacja wielokrotnie przez niezależnych gazowników była regulowana i kalibrowana więc powoli zaczynam podejrzeć że problem leży gdzieś indziej. Dodam że falowanie i gaśnięcie zdarza się tak i na benzynie jak i na gazie.

    Zaczynam podejrzewać, że to może jednak chodzi o przepustnice i po prostu po zamontowaniu gazu zbliżający objaw usterki się objawił trochę szybciej niż miał.

    Kiedyś nawet próbowałem o tym rozmawiać na forum z lpg ale nikt nic sensownego nie poradził prócz udania się do gazownika i regulacji instalacji.

    Zamieszczę link do tej dyskusji jakby ktoś chciał zerknąć


    Pytanie: Ma ktoś pomysł co to jest?

    3. Pływanie na drodze

    Mam taki problem przy wyższych prędkościach (ok. 120 w wzwyż) jakby samochód pływał po drodze. Było robione praktycznie wszystko z oponami. Wyważane wielokrotnie, zamieniane miejscami. Opony są nówki sztuki nie najgorszej firmy (zapomniałem nazwę ). W pewnym momencie już zacząłem wierzyć że to po prostu wiatr powoduje te pływanie.
    Nie towarzyszą temu żadne wibracje, stukoty itp. Po prostu pływa.

    Co do zawieszenia było sprawdzone przez mechanika i wymienione jakieś tuleje wahaczy. Potem na dwóch różnych stacjach kontroli było sprawdzane i z zawieszeniem było wszystko w porządku. Zbieżność też była ustawiona.

    Pytanie: Czy ktoś ma jakieś pomysły czy to rzeczywiście może być wiatr?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi. Jeśli ktoś kto się zna jest ze Szczecina lub "bliskich" okolic to z chęcią podjadę z browarkiem na "praktyczną" rozmowę.

    Komentarz

    • Marian 2
      L&K
      • 2007
      • 1084
      • Octavia I combi (1U5)
      • AQY 2.0 MPI 115 KM

      #3
      We wnęce, tam gdzie filtr kabinowy ( w całym podszybiu), nie powinno być wody. Jeżeli jest, to zatkane liśćmi i błotem kanały odpływowe. Kanały odpływowe, to poprostu szpara pomiędzy podszybiem i błotnikiem, tuż pod mocowaniem, uchwytami pokrywy silnika po obu stronach. Najlepiej zdjąć plastykową osłonę podszybia i dokladnie wszystko wyczyścić.

      Komentarz

      • mwyslugocki
        Classic
        • 2012
        • 10

        #4
        Czyli to miejsce gdzie jest ten filtr? Musze zdjac ten plastik jak to wymiany filtru wyszyscic z blota i lisci i woda sama powinna splynac? Dobrze rozumiem

        Komentarz

        • tomus7
          RS
          • 2010
          • 1896
          • Peugeot

          #5
          :kciukgora jeszcze jakimś drutem przepchnąć piony
          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

          Komentarz

          • damian1975
            RS
            • 2012
            • 4107
            • Superb III (3V3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            mwyslugocki, tak najlepiej zdjąć cały ten plastik z podszybia,kawałek dłuższego twardego drutu i w rogach mocowania pokrywy silnika są kanały odpływowe,po prostu musisz ja udrożnić,podejrzewam że będą niezle zaciśnięte syfem(przerobiłem to w swojej octavii)i dobrze byłoby jak już będą drożne,wodą pod ciśnieniem porządnie je wypłukać,zobaczysz ile syfu wyleci dołem,jeśli pomogłem to wiesz co nacisnać,pozdrawiam


            TAXI 2153 KATOWICE CHYBIE

            Komentarz

            • mwyslugocki
              Classic
              • 2012
              • 10

              #7
              Ok, dzisiaj po pracy biore sie za to juz nowy filtr czeka na mnie w domu, jak bede mial jeszcze jakis problem z tym nawiewem to bede pisal a teraz moze ktos by posiadal wiedze aby wypowiedziec sie odnosnie pozostalych problemow

              ________________
              Edit

              Juz po robocie. Po zdjeciu tych plastikow okazalo sie ze stoi tam woda
              I po obu stronach bylo pelno lisci, filtr nie gorzej usyfiony i przesiakniety woda. Po wyjeciu filtra wewnatrz tego plastiku byla woda. Po wyczyszczeniu okolic kanalow woda splynela. Jeszcze troche wiebrania tego wszystkiego, krotka wizyta w myjni bezdotykowej gdzie wszystko przeplykane woda. Wybrana woda za pomoca recznikow z tego plastiku. Zalozony nowy filtr. Efekty: szyby juz nie paruja, sila nawiewiu tez znacznie sie zwikszyla to co bylo na 4 teraz jest juz na 1.

              Dzieki za pomoc i czekam na sugustie odnosnie pozostalych dwoch usterek.

              Komentarz

              • tomus7
                RS
                • 2010
                • 1896
                • Peugeot

                #8
                Zamieszczone przez mwyslugocki
                3. Pływanie na drodze

                Mam taki problem przy wyższych prędkościach (ok. 120 w wzwyż) jakby samochód pływał po drodze. Było robione praktycznie wszystko z oponami. Wyważane wielokrotnie, zamieniane miejscami. Opony są nówki sztuki nie najgorszej firmy (zapomniałem nazwę ). W pewnym momencie już zacząłem wierzyć że to po prostu wiatr powoduje te pływanie.
                Nie towarzyszą temu żadne wibracje, stukoty itp. Po prostu pływa.
                Przyczyną tzw pływania sa zużyte amorki które w sposób należyty nie tłumią drgań
                lektura

                Klub Alfa Romeo - Alfaholicy, forum skupiające miłośników marki Alfa Romeo. Na naszych stronach znajdziecie informacje o: Alfa Romeo 156, 159, Mito, Giulia, Giulietta.


                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                Komentarz

                • niedziela67
                  Elegance
                  • 2007
                  • 767
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #9
                  Jeśli na podszybiu masz tyle śmieci to proponuję również zajrzeć na sam dół nadkola gdzie te śmieci spływają i też tam wyczyścić.Tam tez lubią kwiatki rosnąć.
                  Wystarczy skręcić kołem i odkręcić 3 wkręty torx na początku progu.
                  Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
                  Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
                  Wersja na lato - SUZUKI Intruder

                  Komentarz

                  • mwyslugocki
                    Classic
                    • 2012
                    • 10

                    #10
                    2 problemy rozwiązane, a 3 nikt się nie tyka.
                    Może jednak ma ktoś jakieś pomysł, jest to dość uciążliwe. Jeszcze dodam że wydaje mi się że na zimnym silniku gaśnięcie jest częstsze.

                    Komentarz

                    • tomus7
                      RS
                      • 2010
                      • 1896
                      • Peugeot

                      #11
                      Zamieszczone przez mwyslugocki
                      2. Gaśnięcie samochodu

                      Problem polega na tym, na jałowym biegu lub po wciśnięciu sprzęgła (częściej) zdarza się, że obroty falują lub samochód gaśnie. Ogólnie przygoda z tym faktem zaczęła się po zamontowaniu gazu, ale instalacja wielokrotnie przez niezależnych gazowników była regulowana i kalibrowana więc powoli zaczynam podejrzeć że problem leży gdzieś indziej. Dodam że falowanie i gaśnięcie zdarza się tak i na benzynie jak i na gazie.
                      zapwene dzieje się to prz dojeżdzaniu do skrzyżowania/ Jeśli tak to wlot powietrza ktory zaciąga silnik zawin zakladając jakiś ktuciec. Jak pamiętam w dwóch samochodach z jednopunktowym wtryskiem miałem podobnie po tym zabiegu problem zginol . Możesz tey mieć problem z czujnikiem Halla
                      http://www.imc.pcz.czest.pl/imtits/p...ej_silnika.pdf
                      w twoim silniku to jest chyba to
                      http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1109
                      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                      Komentarz

                      • fidodido
                        Rider
                        • 2010
                        • 440

                        #12
                        kolego problem z gaśnięciem auta to wtryskiwacze gazu .
                        Polecam autoryzowane serwisy firmy AC mi pomogli
                        Auto: Skoda Octavia I
                        Kolor: Srebrny
                        Pojemność: 1,8T 20V
                        Moc: 150KM
                        Typ silnika: AGU
                        Gaz: STAG-4

                        Komentarz

                        • mwyslugocki
                          Classic
                          • 2012
                          • 10

                          #13
                          Odświeżam, bo czekam i czekam i nikt nic nie pisze a problem jest bardzo denerwujący.
                          Dodam że w Szczecinie nie ma dobrego gazownika najbliższy w poznaniu. A problem występuje i na benzynie i na gazie więc to chyba nie wina gazu.

                          Gaz był już ustawiany przez parę zakładów i problem nie zniknął.

                          Coraz bardziej zaczynam podejrzewać, że to może być ta przepustnica i czas ją przeczyścić. Co wy na to?

                          2. Gaśnięcie samochodu

                          Problem polega na tym, na jałowym biegu lub po wciśnięciu sprzęgła (częściej) zdarza się, że obroty falują lub samochód gaśnie. Ogólnie przygoda z tym faktem zaczęła się po zamontowaniu gazu, ale instalacja wielokrotnie przez niezależnych gazowników była regulowana i kalibrowana więc powoli zaczynam podejrzeć że problem leży gdzieś indziej. Dodam że falowanie i gaśnięcie zdarza się tak i na benzynie jak i na gazie.

                          Zaczynam podejrzewać, że to może jednak chodzi o przepustnice i po prostu po zamontowaniu gazu zbliżający objaw usterki się objawił trochę szybciej niż miał.

                          Kiedyś nawet próbowałem o tym rozmawiać na forum z lpg ale nikt nic sensownego nie poradził prócz udania się do gazownika i regulacji instalacji.

                          Zamieszczę link do tej dyskusji jakby ktoś chciał zerknąć


                          Pytanie: Ma ktoś pomysł co to jest?

                          Komentarz

                          • tomus7
                            RS
                            • 2010
                            • 1896
                            • Peugeot

                            #14
                            Zamieszczone przez mwyslugocki
                            Ma ktoś pomysł co to jest?
                            99,9% czujnik Halla
                            http://allegro.pl/czujnik-halla-vw-g...817628603.html
                            ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                            http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                            a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                            http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                            Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                            Komentarz

                            • mwyslugocki
                              Classic
                              • 2012
                              • 10

                              #15
                              dlaczego sądzisz że to czujnik halla, z tego co wiem to objawami popsutego czujnika halla są głównie problemy z odpalaniem lub w ogóle niemożność odpalenia. I bardziej problemy na ciepłym silniku niż na zimnym.

                              Właśnie wczoraj spotkał mnie problem który mógłby sugerować czujnik halla, ale problem okazał się prostszy. Ściągnąłem kopułkę i był tam olej, wyczyściłem i odpalił bez problemu, więc poszedł zimering. Na poniedziałek jestem umówiony na wymianę, ale to nie rozwiązuję mojego problemu.

                              Jeszcze raz po krótce napisze objawy: na biegu jałowym lub po wciśnięciu sprzęgła skaczą obroty masz w granicy 400 - 1100, gdzie przy normalnej pracy jest 800. Problem występuje od czasu do czasu, drugi problem jest taki że nieraz po wciśnięciu sprzęgła auto gaśnie. Szczególnie na zimnym silniku, podam przykład jest zima rano gdy muszę zaparkować w pracy i muszę się na manewrować tzn, dużo zatrzymać czy też wciskania sprzęgła to auto często za każdym takim zatrzymaniem gaśnie, podkreślam zimny silnik bo do pracy mam 2h.

                              Nawet bym powiedział że na zimnym gaśnie a na ciepłym występują wąchania obrotów, tylko też nie zawsze.

                              Komentarz

                              • mormonek
                                Classic
                                • 2009
                                • 20

                                #16
                                nie mam LPG więc nie wiem czy pomogę, ale

                                u mnie przy takich objawach jak twoje (wariujace czasem obroty - na ciepłym, czasem gaśnięcie - tylko na zimnym silniku) pomogło czyszczenie odmy, czyszczenie i adaptacja przepustnicy.

                                Komentarz

                                • mwyslugocki
                                  Classic
                                  • 2012
                                  • 10

                                  #17
                                  czyli stawiamy na przepustnicę, powiedział tak jeden z gazowników że to najprawdopodobniej przepustnica, tylko na żadnym forum zawsze wspominam tą przepustnicę, ale dopiero Ty jesteś pierwszy który zauważył że to jednak może być to.


                                  I nie wiązałbym tego z lpg, bo problem występuje i na lpg i na benzynie. Wydaje mi się że moim błędem było to że od razu nie posłuchałem tego gazownika co montował instalację i nie przeczyściłem przepustnicy tylko szukałem innych gazowników którzy znajdą jakąś winę w instalacji bądź ustawieniach lpg.

                                  Komentarz

                                  • tomus7
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1896
                                    • Peugeot

                                    #18
                                    mwyslugocki, http://www.google.pl/#hl=pl&gs_rn=1&...&bpcl=40096503
                                    ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                    http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                    a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                    http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                    Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                    Komentarz

                                    Pracuję...